هرآنچه را در کتاب های مربوط به مدیریت خواندید را فراموش کنید…
فقط و تنها یک راز وجود دارد تا هر مجموعه ای را با موفقیت مدیریت کنید و هر روز نتایجی بهتر از روز قبل داشته باشید. اگر میخواهید یک مدیر موفق چه در زندگی خودتان چه در مجموعه ای که هستید باشید، هیچ کتاب مدیریتی نمیتواند به شما کمکی کند.
مدیریت یکی از مهم ترین مهارت هایی است که اگر میخواهید در زندگی یا کسب و کارتان موفق شوید باید آنرا بلد باشید. مهارتی است که اگر آنرا بلد باشید شاید موفقیت تان را تضمین نکند؛ اما اگر آنرا بلد نباشید شکست تان تضمینی است !
در تاریخ مدیران زیادی بودند که هرگز حتی یک خط از کتابی در مورد مدیریت را هم نخواندند مانند اسکندرکبیر، اما چطور لشکر عظیمی را مدیریت می کردند؟ چطور افراد اطرافشان را مدیریت میکردند؟ احتمالا دلیل موفقیت آنها چیزی بیش از دانشی بود که داشتند… زیرا اکثر آنها حتی سواد خواندن و نوشتن را هم نداشتند.
در واقع مدیریت مردم، غیرممکن است.
شما میخواهید مردمی که در زندگیتان وجود دارند را مدیریت کنید؟ باید نا امیدتان کنم چون نه تنها نخواهید توانست بلکه شاید حتی به توانایی های خودتان هم شک کنید !
آیا میدانید چرا؟ دلیل آن ساده است؛
شما نمیتوانید “مردم” را مدیریت کنید اما میتوانید “اشخاص” را مدیریت کنید…
مطمئنا درک کردید چرا هیچ کتابی نمیتواند شما را تبدیل به یک مدیر موفق کند چون کتاب ها در رابطه با مردم صحبت میکنند نه اشخاص با اینکه شما در زندگی واقعی با مردم سر و کار ندارید، با اشخاص سروکار دارید. هر شخصی خصوصیات منحصر به فردی دارد و با شخص دیگر متفاوت است بنابراین روشی که برای مدیریت یک شخص استفاده میکنید، شاید برای مدیریت شخص دیگری کارآمد نباشد…
- بعضی اشخاص نیاز به توجه زیادی دارند؛ بعضی دیگر اصلا دوست ندارند در مرکز توجه ها باشند.
- بعضی اشخاص فقط معیارشان پول است؛ بعضی دیگر پول در اولویت چندم شان قرار دارد.
- بعضی اشخاص نیاز به مشاوره دارند؛ بعضی دیگر فقط نیاز به انگیزه دارند.
کاملا غیرممکن است با یک شیوه مشخص بخواهید مردم را مدیریت کنید. عملا هیچ روشی، تکنیکی و ترفندی واحد وجود ندارد به شما کمک کند یک مدیر تمام عیار باشید مگر اینکه از شیوه ای استفاده کنید مدیران موفق تاریخ استفاده می کردند و امروزه شرکت های برتر نیز شیوه مدیریت شان را سال ها به این شیوه تغییر داده اند.
شما در این مقاله دقیقا رازی را میخوانید که مدیران موفق طول تاریخ و حتی مدیران موفقی که در زندگیتان آنها را می شناسید،خواسته یا ناخواسته از این راز استفاده میکنند. این راز ساده شما را تبدیل به یک مدیر تمام عیار میکند و به شما این امکان را میدهد هرکسی را که میخواهید مدیریت کنید و سرعت رشد و پیشرفت مجموعه تان را چند برابر کنید.
راز تبدیل شدن به یک مدیر موفق چیست
راز تبدیل شدن به یک مدیر موفق آسان تر از چیزی است که تصور میکنید. :
«شما باید هر فردی را به طریقی که میخواهند مدیریت کنید؛ نه از طریقی که میخواهید.»
تنها کاری که باید برای موفق بودن این شیوه انجام دهید پرسیدن است !
بله به همین سادگی فقط کافیست از اشخاصی که میخواهید مدیریت شان کنید بپرسید.
اولین ملاقات بعدی تان با فرد مورد نظر، فقط 3 سوال ساده زیر را بپرسید :
- مایلید چطور مدیریت شوید؟
- چه کاری میتوانم برایتان انجام دهم تا در کارتان پیشرفت کنید؟
- چه سبک مدیریتی باعث ناراحتی شما میشود؟
لطفا دقت کنید، شما با پرسیدن این سوال ها ابتدا نشان میدهید برای شخصیت طرف مقابلتان ارزش قائل هستید، بنابراین ناخودآگاه احترام شما نیز به جا آورده میشود. در قدم دوم شما اطلاعاتی ارزشمند از طرف مقابل دریافت میکنید ،چون به شما دقیقا میگوید به چه روشی دوست دارد به او دستور داده شود.
هر کارمندی یا همکاری، زمانی در یک مجموعه احساس خوبی از ماندن در آن مجموعه میکند که بداند برای مجموعه مفید است، بود و نبودش اهمیت دارد، بنابراین یکی از این معیارها پیشرفت فرد در کارش در مجموعه است.
پس فقط کافیست از هر فردی که میخواهید مدیریت شان کنید، این 3 سوال را بپرسید و به دقت به جوابشان گوش بدهید.
منبع : ceo12